Wednesday, March 07, 2007

Seminarium 5

Yesh, sista seminariet och därmed sista seminariebloggen (no offence ;)).

Vilken överraskning, ännu en strulig text skriven av någon självgod... Manuel Castells var det i alla fall. Texten handlade om hur tekniken har varit en styrande faktor i hur vårt samhälle ser ut idag. Han tog bland annat upp de som inte kunde anpassa sig (Sovjet) och de som kunde. Nu kommer jag inte ihåg exakt, men jag har för mig att han indirekt kallade alla som inte hade tid, ork eller vilja att anpassa och förnya sig för idioter. Men som de flesta av mina seminariebloggar kan jag ha lite fel då jag skriver det här en viss tid i efterhand och inte har ALLT i huvudet.

Justfan, skulle länka. Här kan ni läsa allt lite mer ingående: http://www.mariassnacks.blogspot.com/

0 Comments:

Post a Comment

<< Home