Thursday, March 29, 2007

Glömde visst att skriva vad jag har lärt mig (tror jag), så jag skriver sånt här:

Vecka 1

Vi gick ganska grovt igenom kameran och premiere. Jag har använt både en liknande kamera och premiere förut, men inte lika seriöst. Vi hade också ganska mycket teori om t.ex. vitbalans, codecs osv (läs längre ner).

Vecka 2

Som den första veckan, fast lite mer ingående. Vi hade också en lektion i ljussättning där stackars Illie fick sitta modell i lampljuset i över en timma. Efter det intervjuade vi vår lärare under en tidsbegränsad intervju där vi skulle ställa kamera, lampor och ljud.

Vecka 3

Under den här veckan hade vi mycket eget ansvar (i grupp). Vi spelade in allt vårt material och lärde oss att improvosera med skrivbordslampor då alla ljuskit var upptagna. En i gruppen glömde också att ta med bandet, vilket vi upptäckte 5 min innan vi skulle spela in. Men som tur var hade vi en tjej i gruppen så det löste sig eftersom hon hade vett nog att ta med ett extra band ;).

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home